Gezond blijven

Samen gezonder eten en afvallen

U bent natuurlijk zelf de belangrijkste persoon als het gaat om uw gewicht op peil te houden of te krijgen. Maar het is wel fijn als er mensen zijn die u daarbij kunnen helpen.

Elkaar steunen en motiveren

Anderen kunnen u motiveren om het vol te houden, als u de stap heeft gezet om gezonder te gaan eten en af te vallen.

Als u zich bijvoorbeeld heeft voorgenomen om minder te snoepen, laat anderen dat dan weten. Als u het even moeilijk heeft, kunnen zij u erdoorheen slepen.

Samen afvallen

Probeer bijvoorbeeld uw partner, buurvrouw, zus of vriend ook mee te krijgen. Of anderen in uw nabije omgeving. U kunt samen een plan maken om af te vallen. En u kunt elkaar motiveren om door te gaan met gezond en niet teveel eten.

Samen koken

Samen koken en eten is een gezellige manier om door gezond eten uw gewicht op peil te houden. Door samen gezonde recepten te bedenken of uit te proberen, steekt u elkaar misschien aan.

Samen sporten

Samen sporten zorgt voor een stok achter de deur. Weet u van uzelf dat u die nodig heeft? Zorg dan voor een maatje om mee te sporten. Want samen hardlopen is toch veel gezelliger dan alleen?

Hulp van de diëtist

Het kan ook zijn dat u hulp nodig heeft bij de keuzes die u maakt in uw eetpatroon. U kunt deskundig advies inwinnen bij een diëtist. In het basispakket van de zorgverzekeraar zit 3 uur dieetadvies per jaar.

Organisaties