Nieuwsbericht

Inloopspreekuur administratieve ondersteuning

Vanaf 18 januari 2017 start in de bibliotheek van de gemeente Beesel een inloopspreekuur administratieve ondersteuning, van 10 uur tot 11 uur. U kunt hier terecht met vragen op het gebied van uw administratie.

Een deskundige vrijwilliger helpt u met het lezen van ingewikkelde brieven/formulieren van instanties. Zij kan u wellicht ook helpen met het invullen van de formulieren.

 

Vaak zijn er nieuwe regels en wijzigingen die per gemeente of organisatie verschillen. Dit kan het moeilijk maken om het overzicht te behouden. Als er dan in uw directe omgeving niemand is die u kan helpen, is het tijd voor een steuntje in de rug.

 

Door allerlei oorzaken heeft iemand soms weinig tot geen overzicht over persoonlijke administratie en financiën. Ook kunnen brieven van diverse instanties lastig zijn om te lezen of te begrijpen. Dat kan bijvoorbeeld komen door ouderdom, het niet goed beheersen van de Nederlandse taal, verlies van werk of het verlies van een naaste. Maar ook door een ziekte of beperking kan het (tijdelijk) moeilijk zijn de administratie op orde te houden.

 

De ondersteuning is in eerste instantie eenmalig, maar wanneer er meer vragen en/ of onduidelijkheden zijn dan kunt u gerust terug komen. Samen zal er dan gekeken worden of vrijwillige thuisadministratie een mogelijkheid is om u extra te ondersteunen zodat u uiteindelijk weer zelfstandig uw administratie kunt beheren.

 

Waar en wanneer

In de bibliotheek van de gemeente Beesel zal elke twee weken (oneven weken) op de woensdagochtend tussen 10.00 uur en 11.00 uur een deskundige vrijwilliger aanwezig zijn om u te ondersteunen bij uw post en administratie. Per gesprek heeft de vrijwilliger maximaal 15 minuten de tijd. U hoeft zich niet van tevoren aan te melden.